Förening Sala
Friluftsdagen

Friluftsdagen vid Annedal 22 september.

En härlig onsdag mellan två regndagar, genomförde vi den nationella friskvårdsdagen för PROseniorer. Vi samlades, c:a 60 medlemmar, vid härliga Annedal och började dagen med en tipspromenad.

Man fick gnugga geniknölarna ordentligt med de kluriga frågorna. Alla rättade själva sina svar och ingen sa sig ha alla 12 rätt med 11 och 10 rätt lyckades flera med. Priserna lottades ut. Grillad korv smakade bra efter promenaden.

Vi erbjöds många olika rörelseaktiviteter och spel att aktivera oss med. En viktig del i friskvård är den sociala biten, att träffas, prata och skratta i allmäm gemyt.

Vid kaffet precenterade Susanne från Hälsocenter deras verksamhet. Hon berättade att om man skriver in sig hos dem, finns många olika tester man kan göra om sin hälsa. Vi provade att testa vår armstyrka.

Efter kaffe, god kaka, prat och skratt, kunde vi nöjda bege oss hemåt, vissa om att vi gjort ett bra jobb för hälsan.

Surströmmingsfesten 13 oktober.

Äntligen fick vi då träffas och njuta av den goa surströmmingen. Efterson inte alla gillar surströmming men står ut med den speciella doften, fanns också silltallrik att välja på. Snapsvisor, allsång och underhållning stod våra eminenta Hass, Gun, Curt och Janne för. Mycket härlig musik fick vi njuta. Naturligtvis fattades inte kaffe och god kaka. Festen avslutades med dragning på de åror vi köpt. Spänningen steg och vi väntade nyfiket på vem som vunnit högsta vinsten. Även två mindre vinster fick sina ägare. En bonusvinst i form av ett vackert ljus som Inger Åkerblom gjutit fanns med. Mätta och nöjda . en del mer nöjda, tackade vi varandra för en fin fest tillsammans med goda vänner.