Förening Sala
Gammalt gruvbrott

Tillsamman för ett bättre liv i Sala

Vi är en vital förening med i dagsläget c:a 900 medlemmar, som tillsammans skapar en mötesplats för gemenskap, personlig utveckling, glädje och hälsa.

PRO är Salas största mötesplats för pensionärer. Vi påverkar viktiga samhällsfrågor och ser till att livet som pensionär blir roligare.

Sala PRO har c:a 900 medlemmar, utöver det finns det ytterligare 3 PRO-föreningar i Kommunen, Ransta, Möklinta och Västerfärnebo.

Hos oss kan du träffa nya människor, utbilda dig, resa, njuta av kultur, föreningsträffar och delta i olika friskvårdsaktiviteter.

PRO är en partipolitisk och religiöst obunden organisation som styrs demokratiskt av medlemmarna.

Tillsammans verkar vi för ett samhälle där du som pensionär har ekonomisk trygghet, gemenskap och stimulernade livsmiljö.

VÄLKOMMEN TILL PRO SALA