Förening Vattholma

PRO Vattholma har för närvarande över 180 medlemmar, från Vattholma, Tensta, Skyttorp och Uppsala. Vi strävar efter att tillgodose alla pensionärers intressen.

Vattholma PRO fyller 70 år detta år 2023 och fortsätter att driva sin verksamhet för pensionärer i Vattholma, Tensta och Skyttorp.

PRO Vattholma arrangerar, Studecirklar och sammankomster, blandad med utflykter till olika platser av intresse för våra medlemmar.

Föutom den vardagliga verksamheten så firar vi gökotta, äter hemlagat julbord, grillar korv i skogen, tävlar i femkamp, går tipspromenader, äter sillunch och spelar bingo.

Populära aktiviteter som pågår är linedance, boule, på sommaren . Vi har utrustnigen för shuffelboard, men saknar tyvärr en ledargestalt, som kan instruera och leda shuffelboard aktiviteten. Vi ser helst att någon kunnig person tar hand om denna aktivitet. Är du kunnig och intresserad, kontakta styrelsen och vi kommer tillsammans med dig att starta upp aktiviteten.

Vi vill återigen starta en sångkör, men tyvärr så har vi inte fått några personer som är intresserad, så känner du för att starta en sång grupp, kontakta PRO Vattholmas styrelse.

PRO Vattholma har ett förmånligt avtal med Storvreta Gym, för dem som önskar träna sina muskler.

PRO Vattholmas resekommitté, som består av Ordföranden och viceordföranden, arrangera, både endags resor samt längre resor med övernattningar för medlemmarna. Har du några förslag på mål som är intressanta att resa till, är du välkommen att kontakta styrelsen.