Distrikt Stockholms län

Utbildningar

gymnastik

Aktivt lärande hos PRO Väsby. Foto: Hans Mohlin.

Välkommen till våra utbildningar

Grundläggande styrelseutbildning för PRO-föreningar

Grundläggande styrelseutbildning för PRO-föreningar 23 april Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Vi kkommer att ta upp styrelsens roller och ansvar, stadgarna och olika sätt att arbeta smart. Diskussionerna kommer att vara på en grundläggande nivå men ambitionen är att även mer erfaret styrelsefolk ska få nyttig in-put under dagen. Anmäl dig via länken ovan, uppge vilken förening du tillör samt eventuella allergier och matpreferenser.

Välkommen till inspirationsdag för friskvårdsansvariga i Norrtälje

Friskvårdsansvariga i norra och nordvästra delen av Stockholms län inbjuds till en inspirationsdag den 25 april. Evenemanget äger rum på Campus Norrtälje i Norrtälje.
Om friskvårdansvarig saknas i föreningen kan någon som är intresserade av friskvård delta. Skicka gärna flera.
Syftet med dagen är att få inspiration. Målet är att vi ska kunna gå hem med något trevligt i bagaget för kommande friskvårdsaktiviteter i våra föreningar!

Ni kommer att få en presentation och även att ta med er hem en del material PRO riks har när det gäller friskvård. Tips om annat material presenteras också.

Anmälan senast den 19 april genom länken nedan.
Program och anmälan här! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Övriga utbildningar

Aktuella kurser 2024 - 2025 vid PRO:s folkhögskola i Huddinge Pdf, 199.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Se filmer med intervjuer av elever vid PRO:s folkhögskola (via skolans hemsida) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Anmälan till Fair Actions projekt Generation C - äldre skapar cirkulär gemenskap Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Fair Action söker nu deltagare till projektet, som är 65 år eller äldre och som vill engagera sig för global hållbar utveckling. Mer information via länken ovan.
Läs mer om Fair Action som deltog i distrikets stora utbildningsdag den 14 februari under Aktuellt Öppnas i nytt fönster..

Studiematerial och tips

Studiematerial PRO Klimat Pdf, 455.5 kB, öppnas i nytt fönster.
Tips till studiecirkel Pdf, 99.2 kB, öppnas i nytt fönster.

Känner du någonsom behöver hjälp att anmäla sig digitalt? Tveka inte att ta hjälp av din lokala studieorganisatör.