Förening Boo

Där vi möts

Medlemsmöten på torsdagar

Nytt för 2024 är att medlemsmötena äger rum på torsdagar klockan 13 till 15 i Boo Folkets hus.
Priset för kaffe och smörgås är höjt till 40 kronor.
Korvgrillningen i augusti är gratis.
Nytt är också att man ska anmäla sig till medlemsmötena om man vill fika. Det är för att vi inte vill att mackorna ska ta slut innan alla fått, eller att det blir över. Anmälan med e-post till boo@pro.se senast måndagen före mötet. Du kan också skicka sms eller ringa till den som är angiven som mottagare för respektive möte.

Torsdag 14 mars

Modevisning

Våra egna mannekänger visar kläder från Micelles mode. 25% rabatt i anslutning till modevisningen, annars har vi PRO-medlemmar alltid 10% rabatt. Till detta möte måste du anmäla dig om du vill ha fika och rabattchecken. Om du vill anmäla dig per tel så ring eller sms:a till Aino Ljunglöf, 076-128 70 10.

Torsdag 11 april

Grabbarna från Eken – en energifylld och sprudlande musikupplevelse där man kastas mellan allvar och humor. Repertoaren hämtas ur den svenska visskatten, som Cornelis Vreeswijk, Evert Taube och Olle Adolfsson, varvat med svängiga låtar från Irland, samt egenskrivna alster.

Kim Persson, sång, mandola och flöjter
Samuel Linderström, sång och dragspel
Tommy Lundgren, fiol

Om du vill anmäla dig per tel för fika, ring Ingrid Lilja, tel 070 554 80 85

Torsdag 23 maj

Vårlunch, stort buffébord med läckerheter! Du anmäler dig genom att betala lunchen i förväg till PRO Boo:s plusgirokonto. Pris meddelas senare.

Kulturlunch

på fredagar under våren 2024

På Ektorpshemmet, Ektorpsvägen 17–19
Den 23 februari, 22 mars, 26 april och 24 maj

Du kan äta lunch från klockan 11.30.
Varmrätt, sallad, kaffe och kaka för 110 kronor.

Kontant eller med swish i kiosken på entréplanet.
Underhållningen startar klockan 13.15

Kul i sommar

Vi planerar att göra några dagsutflykter i sommar, mer information kommer!

Korvgrillning

I augusti har vi upptakt inför hösten med korvgrillning i Centrala parken för fjärde året i rad. Det blir torsdagen den 22 augusti klockan 13.

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1