Förening Centrala Huddinge

PRO Medlemssystem

Våren 2020 sjösattes ett nytt modernare medlemssystem, kallat Harald.
Det tidigare - Hjördis - byggde på äldre teknik och dyrt att underhålla.
Det nya samspelar till vissa delar med det likaledes nya Sitevision, som PRO´s alla hemsidor skrivs i.

Medlemssystemet Harald har flera nya funktioner jämfört med föregångaren, men det finns också sådanda som förlorats till förtret för medlemsansvariga.
Bland det nya är att varje medlem har fått sin egen sid - "Mina Sidor" - du känner säkert till begreppet från kundkort i t.ex ICA.

Mina Sidor nås genom att skriva minasidor.pro.se i adressfältet i din webbläsare på datorn eller den smarta mobiltelefonen. Klicka på Logga in iuppe till höger på den skärmbild som visas. Första gången du besöker Mina Sidor behöver du bekräfta din identitet med bankID. När du klickat på bankID-rutan skriver du in hela personnumret (12 tecken utan bindestreck) i fältet uppe till vänster. Samtidigt klickar du bankID-ikonen på din dator (om du har ID som fil i datorn) eller på motsvarande sätt på din mobiltelefon. Efter en liten stund är du inne på den egna sidan där du hittar alla de uppgifter du lämnade vid inträdet i PRO. Ja, har du flyttat sedan dess är adressen uppdaterad automatiskt.
Kontrollera dina uppgifter och komplettera om någon uppgift saknas. Eventuell
e-postadress och mobiltelefonnummer är viktiga för oss, särskilt som vi genom medlemssystemet kan skicka meddelanden den vägen i en tid då postutskick blivit mycket dyrt och kräver mycket arbete.

Innan du stänger ned din sida - passa på och skapa ett inlogg med lösenord för att vid nästa besök slippa bankID.

Boknings- och betalsystemet är inbakat i Harald och tanken från centrala PRO är att avlasta föreningarnas arbete med att ta emot bokningar till exempelvis resor och att betalning görs samma väg. På så sätt finns heller ingen risk att inte kunna hålla ordning på turordningen när deltagarantalet är be gränsat.

Vi tror att det under en övergångstid kommer att bokas/betalas både med det nya systemet och med det gamla manuella, särskilt som många saknar möjlighet att ta sig in på sin sida eller har svårt med teknikaliteterna.
Hur detta med parallella system ska lösas får styrelsen återkomma till.