Förening Tullinge

Axplock av uppskattade program

Binas värld 23 september 2022

Katja Göller biodlare berättade om binas värld. Uppskattad föreläsning och många ville köpa nyslungad honung. Så många att honungen tog slut. Men det kommer finnas möjlighet att köpa mer på en kommande Elgentorps eller medlemsträff. Återkommer om det.

Tipspromenaden lockade även om uppfattningen var att det var svåra frågor. Men syftet var inte ett kunskapstest utan snarare att skapa intresse för naturens hjältar. Helt underbara små kryp! Vad vore världen utan deras insatser? Trots svåra frågor var det ett flertal som prickade in mellan 5 - 8 rätt.

Flera glada pristagare har redan hämtat ut var sitt pris. Återstår några som kommer få sina priser så snart som möjligt.

Svaren på frågorna finns på anslagstavlan i entrén på Elgentorp.

Härligt att höra så positiva omdömen om aktiviteten. Stort tack till alla som medverkade och särskilt till Solveig och Görel som alltid bidrar till att alla trivs och även denna gång ordnade med supergoda mackor.

Binas värld var ett program under Seniorveckan i Botkyrka

BS