Distrikt Södermanland

Foto:Pixabay

PROvetarna är PRO:s egen frågesport

Tävlingsbeskrivning:
Tävlingen genomförs en gång per år i flera etapper . Man börjar med en individuell frågetävling i föreningarna vid årsskiftet. Föreningen rapporterar till distriktet de tre personer som utgör föreningens lag i kommunfinalen. Föreningen anmäler också en kontrollant.

Kommunfinalen ( i mars) avgörs samma dag och samma tid i respektive kommun . Man tävlar i lag om tre personer . Tolv frågor med tre delfrågor vardera. Betänketiden är fyra minuter per fråga. Tävlingsresultaten och namnen i vinnande lag rapporteras till distriktet.

Distriktsfinal i maj : Tävlingen utgörs även här av tolv frågormed tre delfrågor vardera och fyra minuters betänketid per fråga.

Vinnande lag får representara PRO Södermanland i regionfinalen. Avslutningsvis har man en riksfinal.

Kontaktpers
Kristina Eriksson tfn: 070 571 79 29 (gruppansvarig)
Laila Rothmaier tfn: 072 214 76 32