Förening Örkened

Kommer till Granada den 21/2. Program se www.pro.se/orkened

Wizex med snart 50 år i musikbranchen och kända namn som Kikki Danielsson, Lena Pålsson, Charlotte Perrelli m. fl. i spetsen, mängder av guldskivor och andra utmärkelser, kort sagt en av Sveriges genom tiderna mest populära dansorkestrar har slagit sina påsar ihop med Git Persson en av landets mest meriterade Svensktoppsartister med mer än 10 låtar på listan. Dessutom en nästan kultförklarad medverkan i Melodifestivalen 1986, vad kan gå fel ? Tillsammans har Git och Wizex byggt en föreställning som innehåller hits från deras långa karriärer på dansbanorna. Humor, tillbakablickar, nyheter och inte minst lite folkparkshistoria präglar en föreställning som utlovar igenkänning och spelglädje! Wizex sångare, Thomas Lindberg, briljerar i såväl Elvisnummer som humoristiska inslag och Gits unika röst lämnar ingen oberörd. Tillsammans med Tommy Karlsson, som var med vid Wizex start 1973, och hans saxofon samt kapellmästaren Eric Iversen som lotsar publiken genom föreställningen, blir detta en oförglömlig stund med skön musik och som titeln utlovar "Lite gammalt lite nytt".

PROGRAM.

Kl. 13:00 Portarna till Granada slås upp.

Kl.14:00 Serveras landgång med lättöl eller vatten.

Kl.14:30-15:30 Underhållning av Wizex, del 1.

Kl.15:30 Paus under vilken det severas Kaffe o kaka.

Kl.16:00-16:30 Underhållning av Wizex, del 2.

Inträde 250 kr.

För DIG som vill ha något extra att dricka är baren öppen mellan kl.13:00-14:00.

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA

Styrelsen Pro Örkened

Anmälan, biljettköp kan göras på PRO dansen den 10/1 och 14/2. För PRO Örkeneds medlemmar kan anmälan, förköp göras vid medlemsmötet den 19/1.

Vidare kommer inbjudan skickas till närliggande föreningar. Betalning kan där samordnas efter kontakt med Marianne Johnsson. Tel 073 312 42 16.

Du kan också höra av dig direkt till Marianne Johnsson tel. 073 312 42 16. Betalning av biljett(er) sker antingen via swish 1232365187 eller kontant.

Sista anmälningsdag den 9:e februari 2023.