Förening Vallåkra

Här kan du berätta om föreningens verksamhet & historia.

PRO Vallåkra bildades 1968. Namnet var då Vallåkra Pensionärsförening, men i dag använder vi det som gäller för alla PRO-föreningar.

Vi har våra medlemsmöten och övriga träffar ca i gång i månaden och vi är då i Grönadals Bygdegård, Vallåkra eller på Vallhaga IP, idrottsplatsen i Vallåkra. Mötena brukar, förutom trevlig gemenskap, innehålla en kort info, en bit mat och någon glad underhållning. Maten kan vara en landgång eller middag, ibland bara fika och i december har vi julbord.

Möten och träffar är i regel kl. 14.00 - 16.30.

Vi gör två program per år. Ett Vår-Sommar och ett Höst-Vinterprogram.
Se aktuellt program under fliken "Program"

Några gånger per år gör vi endagsresor med buss. Om intresse finns gör vi också längre bussresor med övernattning.

Vår förening har också:

• Qigong på Gantofta IP, måndagar
  • Canasta på Gantofta IP, tisdag -- --  Canasta just nu är vilande

Sommartid gör vi några enklare utflykter med egen Kaffekorg.

En eller två Bingo-träffar blir det också under året.

Vi är i dag ca 150 medlemmar och vi vill gärna bli fler och hälsar nya medlemmar varmt välkomna i vår gemenskap. Make/maka/sambo kan bli medlem även före 65-årsdagen. Välkommen med i vårt glada umgänge, gör nya bekantskaper och kanske också träffa gamla bekanta.

Välkommen till en medlemsträff för att att "Prova-På", utan medlemstvång.

E-post: vallakra@pro.se
Hemsida: www.pro.se/vallakra