Förening Munka Ljungby

Medlemsinformation

På grund av att banken inte hanterar kontanter, vilket orsakar problem för kassören, ser vi helst att avgifter för aktiviteter och resor som har anmälan, betalas via vårt bankkonte eller swishkonto om inget annat anges.

Vid alla andra betalningar använd gärna sedlar, inte mynt.

Anmäl dig först.
Betala därefter in kostnaden inom angiven tid till:

Swishkonto 123 593 01 69
Bankgiro 637 - 8665
Bankkonto 8214-9 933.019.552-1

Har du inte möjlighet att betala till konton, tala om det vid anmälan. Anmälan är som vanligt bindande.

Undrar du över något, välkommen att kontakta oss i styrelsen. Vi tackar på förhand för din hjälp och förståelse.

Styrelsen PRO Munka-Ljungby.

Mammografi och PSA information

Män och kvinnor över 74 år kan begära kostnadsfri provtagning av mammografi och PSA Enligt Socialstyrelsens regler är mammografi avgiftsfri var 18–24:e månad för kvinnor mellan 40–74 år. Kvinnor över 74 år blir inte längre kallade. Men kvinnor över 74 år kan också begära mammografi utan kostnad om de känner oro för bröstcancer eller besvär. Sammanfattningsvis – även äldre män och kvinnor över 74 år har rätt att begära kostnadsfri provtagning för prostatacancer samt kostnadsfri mammografi för bröstcancer! Man har dessutom rätt till gratis vaccination mot lunginflammation, även om Region Skåne inte informerar om det! Kontakta din vårdcentral ifall du önskar PSA-provtagning, mammografi eller vaccinering.