Förening Askeby
Viviannes torp

Gemenskap och aktivitet

Blodomloppet 2023

PRO Askeby medverkade med en liten glad och taggad grupp i årets blodomlopp: Gunilla, Leif, Monica, Håkan, Vivianne och fotografen Doris

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

PRO Askeby

har genomfört en trevlig dagstur med uppskattade busschauffören Lasse och guiden Fritte runt Åsunden.

Första stoppet var Valö Café i Björkfors där vi avnjöt förmiddagskaffe med räkklämma i en solig och härlig utemiljö.

Därefter fortsatt resan på slingriga vägar i den fina naturen och alla dessa sjöar som finns i Kindabygden. Spontant gjordes ett litet stopp för att handla vid Kinda Gurka.

Resan avslutades med en delikat lunch med lokala råvaror på Rimforsa Strand.

/doris säf

Vy från Valö

I ett soligt och vackert Holmen Askeby den 19 juli 2021 arrangerade PRO Askeby ett samarbete mellan SPF seniorerna, SKPF pensionärerna, PRO Östergötland och ABF med stöd av Region Östergötland - En hyllning till alla er som håller distans. Lotta Källström med dotter Linnea underhöll oss, ca 80 personer, med härlig sång och musik och ett varierat program från Elvis till Lasse Berghagen och Kent. Ordförande Håkan Ahlström överlämnade honung från egen biodling som tack för underhållningen till musikanterna. Eftermiddagen avslutades med eget fika.

Lotta Källström med dotter Linnea, Holmen Askeby 19 juli 2021

Holmen 19 juli 2021

Håkan Ahlström tackade för underhållningen

Blodomloppet 2021 genomfördes även i år på distans. Det var ett litet tappert gäng från vår förening som samlades torsdagen den 3 jun kl 18.00 vid motionsspåret i Bankekind för en promenad med efterföljande förtäring av den picknickkorg som vi fick ta del av. Vi fick njuta av en riktigt skön försommarkväll med mycket prat och skratt.

Uppladdning inför Blodomloppet 2021 vid Bankekinds motionsspår

Paus efter Blodomloppet 2021 vid Bankekinds motionsspår

Förtäring av matkasse efter Blodomloppspromenaden 2021

Förtäring från matkasse efter Blodomloppet 2021

Glatt gäng på Blodomloppet 2020

Styrelsemöte och firande av Viviannes 80-årsdag i Lilla Erstorp

Medlemsträff på dansbanan i Gamla Linköping . Lasse Ström och Göran Olsson spelade och underhöll oss. Dessutom var det dansuppvisning av Håkan och Monica Ahlström i en Bostonvals.

Medlemsträff på dansbanan i Gamla Linköping

Medlemsträff på dansbanan i Gamla Linköping FOTO Birgitta Schenell

Medlemsträff den 12 augusti hos Vivianne Andersson i Lilla Erstorp. Remixed underhöll oss med sång och musik. Ann-Louise Aspanius vår nya ordförande var inbjuden och presenterade sig själv och informerade från PRO-riksorganisation.

Lilla Erstorp

Höstträff Holmen Askeby 21 september

Holmen Askeby

Håkan o Monica serverade korv med bröd till hungriga medlemmar