Förening Herrljunga

Augusti 2022

Ordföranden har ordet!

Jag har haft och har ambitionen att skriva ett brev i kvartalet. Har inte levererat detta. Dels var inte svenska mitt starkaste ämne i skolan. Vet heller inte vad som är viktigt/intressant för er, att skriva om. Tror att alla är lika som jag. Men självklart är det inte så.

Därför kommer jag att sitta på centrum på torsdagar och bjuder på kaffe med börjar torsdagen den 1 september där ni får möjligheten att tala om vad ni tycker är viktigt för PRO m.m. Vad vi skall göra, för att det skall passa er. Uppträdande som ni saknar m.m. För er som har eller använder sig av en rullator - gå in från baksidan. Där finns en ramp som ni kan använda.

Det finns också möjlighet att träffa oss den 20 augusti på föreningsdagarna då vi kommer att ha ett bord ute för att bland annat namninsamlingar för införande av ett seniorkort för 65-åringar i Herrljunga.

En förening är till för sina medlemmar. Och det är ni som bestämmer vad förening skall göra och inte tvärt om.

Vi går en spännande höst till mötes dels med ett val och det är viktigt att ni går och röstar med tanke på demokratin. Och pensionärernas situation.

PRO-Herrljunga fyller 75 år och det tänker vi fira i december.

På höstmötet i år kommer vi att besluta om ny medlemsavgift. Det har varit en kongress där olika beslut har tagits. Hur påverkar det oss? Man har t.ex. beslutat om att ta ut en högre medlemsavgift och kommer vi att bli tvungna att höja våran? En stävan har från styrelsen varit och är, att det skall vara så billigt som det bara är möjligt att vara med i PRO med tanke på att våran inkomst drastiskt har minskat sedan vi gick i pension.

Bo Naumburg
Ordförande i PRO-Herrljunga