Förening Herrljunga

April 2021

Ordföranden har ordet

Som jag skrivit tidigare, så skulle vi nu ha gått underbar tid till mötes. Så blev inte fallet, utan nästan allt har varit inställt och några har kanske därför lämnat föreningen.

Men att vara med och därmed betala in medlemsavgiften, innebär dels att ni får ta del av alla erbjudanden som finns samt att en del av avgiften går till föreningen och detta möjliggör att vi kan driva en del verksamhet fortfarande ex. Tipspromenader, Korvgrillning, Stavgång, Boule m.m. Dessutom får ni hem en mycket bra tidning i er brevlåda.

Styrelsen träffas regelbundet en ggr/mån. Möten, då vi har sysslat med bl.a. vad vi kan göra för att kunna ha några anpassade aktiviteter, planering av årsmötet, valt in Göte Olsson som ny kassör efter avgående Ingegerd Karlin. (Vi tackar Ingegerd för den gångna tiden och för hennes enorma arbete som kassör). Göte hälsar vi välkommen att ta sig an denna uppgift. Vi har också utsett en lotteriansvarig i form av Eva Olsson för att renodla kassörs jobbet. Ulla Knutsson väljs in som ordinarie i styrelsen efter Lilian Davidsson och vi tackar Lilian för väl utfört arbete i vår styrelse. Ny suppleant blir Viola Wigertsson.

Närmast på agendan står, verksamhetsberättelse, ett nytt program med aktiviteter och cirklar, planering av budget och mycket mera. Tror och hoppas att vi alla väntar på att bli vaccinerade mot covid-19, så att vi kan återgå till det normala, även om allt inte kommer att vara som förut.

PRO Herrljunga annonserar idag sina aktiviteter i Knallebladet, ICA , Hemköp samt på anslagstavlan vid Blomdahls Café. Så håll utkik på vad som händer!

Vi uppmanar er också att medela era mejladresser till styrelsen. Detta för att vi på ett snabbt och enkelt sätt ska kunna meddela er om olika aktiviteter. Skicka ett mejl till bo.naumburg@telia.com eller ring 070-651 31 92, så läggs dessa in i medlems-registret. Saknar även mobil- och tel.nr på många, vilket kan vara bra att ha för att på så vis kunna nå ut till alla medlemmar.

Hälsningar från Bo Naumburg
ordförande i Herrljunga PRO