Förening Herrljunga

Upptaktsmöte 11 augusti

Onsdagen den 11 augusti hade PRO i Herrljunga sin första höstträff i Herrljunga Folkets Park. Det var ett 60-tal medlemmar som verkligen hade längtat till att få träffas på detta sätt som droppade in strax före klockan fyra

Foto: Bo N

Det var ett upptaktsmöte som innehöll det mesta om vad vi har att se fram emot kommande verksamhetsår. Herrljunga Dragspelsklubb fanns på plats och inledde med att spela samtidigt som medlemmarna kom på plats, lite mingel blev det innan ordföranden Bo Naumburg hälsade alla välkomna och uttryckte sin glädje över att äntligen få hälsa medlemmarna välkomna till denna träff.

I samband med detta uppmanade Bosse alla deltagarna att gå en liten tipspromenad i parken, nästan alla lämnade sina platser och gav sig ut i ett strålande solsken för att lösa frågorna som Bosse hade klurat ihop, det var tre styckens om lyckades få alla 12 rätt - bra gjort - vann gjorde Irene Ivansson med Siv Hendberg på andra plats, och tredje pris gick till Ingvar Valdermarsson. Vinsterna bestod av PRO:s egna skraplotter.

Därefter informerade Bosse om vad som kommer att hända den här hösten.
Styrelsen har antagit en verksamhetsplan för kommande verksamhetsår. Herbo eller någon byggherre planerar ett trygghetsboende i kommunen vilket är mycket positivt. Den 18 augusti blir det återigen Hans Ivanssons populära bilrunda mot okänt mål. En resa till Vänersborg är planerad till den 5 september, “Sköna Söndag” heter utställ-ningen - kan vara en intressant utsällning. Den 8 september blir vårat egna Årsmöte på Hotellet som vanligt. Månadens blombukett vanns av Ingrid Johansson. Buffé från Fotofickan dukades fram och det smakade mycket bra. Under tiden underhöll Dragspelsklubben med många härliga låtar. Efter kaffet var det dags för alla dragningar av lotterierna. 20 st blommor som stod borden fick sina lyckliga ägare. Ulla och Harry hade dukat upp ett inbjudande prisbord för åralotteriet, 10 lyckliga vinnare blev det den här dagen. Innan vi gick hem fick vi återigen lyssna till Åke Brunngårds härliga historier.

Bosse tackade alla besökare som kommit den här dagen och vände sig därefter till Dragspelsklubben och tackade dem för den fina underhållningen av musik och sång. Därefter avslutade Bosse upptaktsmötet och det kändes verkligen som att det varit en lyckad dag.

Text: H. Nilsson