Förening Herrljunga

Månadsmöte 10 november

Ordförande Bo Naumburg informerar om eftermiddagens innehåll m.m.

Många besökare var det den här eftermiddagen.

Onsdagen den 10/11 var det dags för månadsmöte igen. Den här dagen hade det samlats 81 PRO-medlemmar, både gamla, nya och blivande, till en efter-middag med både information och underhållning.

Åke Brunngård. Foto: Ulla K

När ordförande Bosse Naumburg hälsat alla hjärtligt välkomna och informerat om hur vi tänk att dagens program ska se ut, välkomnade han fram vår, mycket omtyckta före detta präst, Åke Brunngård som hade bjudits in för att Kåsera kring ämnet "Små episoder och betydelsefulla bagateller". Detta gjordes med mycket skratt och applåder från åhörarrna. Åke poängterade att det är viktigt för både kropp och själ att skratta.

Därefter följde en kort information från Fixartjänst: Kommunens Arbetsmarknads-enhet som kan hjälpa dig, som har pension eller har beslut enligt LSS eller SoL, med olika arbetsuppgifter i hemmet och i trädgården, s.k. fixartjänster. (På startsidan ligger en länk till Herrljunga Kommun - där hittar ni allt om Fixartjänst)!

Fikapausen uppe i Restaurangen som följde efter informationen är alltid uppskattad. Då bjuds det på goda frallor, kaffe och en liten kaka. Veteranpoolen från Lerum/ Alingsås som servar Alingsås - Sollebrunn - Vårgårda och Herrljunga, var nästa gäst som informerade om deras verksamhet. Dit kan man vända sig om man vill ha hjälp i "hemmet - hantverk - trädgård" - med Rot & Rut på fakturan. Som pensionär kan man även få "Ett socialt, fritt och roligt extrajobb".

Lottdradning av våra åralotter är en stor punkt på programmet. Den här efter-middagen såldes det slut på lotterna och det var många fina vinster som delades ut!Årsavgiften för Medlemskap i PRO beslutades ligga kvar på 270 kronor år 2022.

Bildspel från en trevlig eftermiddag.

_____________________________________________________________________________________________
Bilder på den här sidan: Ulla Knutsson