Förening Herrljunga

Årsmöte 8 september

Onsdagen den 8/9 var PRO återigen tillbaka med sitt månadsmöte på Herrljunga Hotell & Konferens. I samband med detta möte, hölls även Årsmötet, som på grund av Covid-19 inte har varit möjligt att hållas tidigare. Ordförande Bosse Naumburg hälsade alla välkomna och informerade lite om hur programmet kommer att se ut under eftermiddagen. Ca. 55 personer hade hörsammat inbjudan till dagens månadsmöte tillika årsmöte.

Vår underbara PRO-kör inledde med några härliga och kända sånger bl.a. “Den glade vandraren och Mälare kyrka”. Kören avslutade med den väl valda sången “Jag skall gå genom tysta skyar“ och därefter inledde ordförande parentationen, med att tända ljus för var och en av de 8 medlemmar som lämnat oss under år 2020. Detta följdes av en tyst minut.

Därefter inleddes Årsmötesförhandlingarna, vilka som vanligt och på ett utmärkt sätt, leddes av Karl-Gunnar Holmén. Till sekreterare för 2 år valdes Harry Nilsson. Till kassör valdes Göte Olsson, till nya ledamöter valdes Viola Wigertsson och Ulla Knutsson, samtliga på 2 år. Efter detta var det 13 olika poster på dagordningen som valdes till olika förtroendeuppdrag för PRO:s räkning för kommande verksamhetsår. Fikat, som bjöds på i pausen som kom efter förhandlingarna, smakade riktigt bra.
Birgitta informerade lite om en träff om ensamhet, som bl.a. Polisen kommer att medverka på den 26 oktober i ABF lokalen.

Lite annat smått och gott informerades det också om, så det är bara för våra kära medlem-mar att hålla utkik, efter annonser och olika anslag, om vad som kommer framöver i höst. Månadens blomma vanns denna gång av Berit Samuelsson. Eftermiddagens höjdpunkt för många, är dragning på vårat åralotteri. BG och Harry skötte detta och 12 lyckliga vinnare fick sina vinster. Slutligen tackade ordföranden för dagen och förklarade mötet avslutat.