Förening Herrljunga

Juni

Dagen före Midsommarafton - den 24/6 - samlades en liten grupp PRO:are och klädde och reste en sååå underbart vacker midsommarsrång.

Foto: Harry Nilsson

Björklöv och sommarblommor av olika slag, kom i stora lass - från olika håll - och då var det ju bara att sätta igång arbetet med att dekorera, under ledning av Hans Elvingson som med god hjälp av Bo Naumburg, Harry Nilsson och Göte Olsson klädde stången med björklöv och vackra trädgårdsblommor.
Toos Elvingson hade förberett två lövkransar som hon tillsammans med Birgitta Larsson, Ulla Knutsson, Viola Wigertsson och lilla Märta dekorerade med små buketter med inslag av präst-kragar, blåklint och rödklöver och som sedan stacks in i kransarna, vilket resul-terade i denna vackra Midsommar-stång.
När vi sedan testade stången med spon-tandansen "Små Grodorna" fick vi applåder från en stor skara boende på Hemgården, som dagen till ära kommit ut i den härliga solen. Där de fick höra Herrljunga Dragspelsklubb, som med sång och musik stod för underhållningen.
Sist men inte minst bjöds det på kaffe och glass, vilket smakade mycket gott efter dagens aktiviteter.

Kollage från bilder av Harry Nilsson