Förening Surte-Bohus

Göra under coronan

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

VAD KAN DU GÖRA SOM PRO:are I CORONATIDER?

- Ringa en kompis och prata om nya och gamla tider.

- Ta med någon ut i friska luften på en pratstund.

- Samlas några stycken i trädgården/parken för en pratstund med medhavd fika.

- Gör som Surte- Bohus PRO. Samlas några stycken och spela boule även om det är vinter.

- Överaska någon genom att baka något gott och ring sedan en vän och beställ kaffe och en stol i friska luften. Lite gott ”tjöt” räddar denna dagen.

- Följ med PRO-gruppen på en stilla skogspromenad.

- Ta med kamera/mobil och gå ut och filma/fotografera den underbara naturen.

- Du som har bil, kan ju ta bilen och besöka en plats som du länge har önskat dig till.

- Läs någon bra bok som du kanske inte har haft tid/tillfälle till tidigare.

- Varför inte starta upp med en kommande pyssel/målargrej, som kan bli något framöver.

- Nu kommer ju seniorsurfarna på tv 1 igen. Kanske något att haka på?

- Hemmagympa med SOFIA på tv 1 måndag till fredag är också något jag kan rekommendera.

- Glöm inte att prata med barn/barnbarn. Dom kan verkligen förgylla sin egentid.

- Har du städat färdigt hemma eller är det något litet ställe som återstår?

-Har du problem med din dator/datorplatta, så finns det hjälp att få för oss PRO:are på telefon: 077-1171171. Denna tjänst är gratis för oss PRO:are.

- Varför inte kika igenom gamla fotoalbum och tänka tillbaka på allt man har upplevt.

- Det finns ju också en möjlighet att gå igenom gamla foton i datorn/telefonen/plattan för att rensa eller koppla ihop bildspel, som man sedan kommer att kunna visa när det blir bättre tider.

- Glöm föralldel inte att dela en gammal bild med någon som du vet kommer att uppskatta densamma, och kanske gör att ni kan få er ett gott skratt ihop.

Detta är några bra förslag som jag själv har praktiserat och funnit vara bra för mig. Har du fler förslag, så får du gärna höra av dig till Jan Larsson Tel : 0767-942425

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1