Förening Alvesta

PRO Alvesta

Här hittar du texter och foton som ger lite inblick i vår verksamhet PRO Alvesta.

Medlemsutflykt/studiebesök till ICAs retrobod i Växjö.

15 medlemmar deltog i studiebesöket och fick en trevlig guidad information med inblick på hur det var i handelsboden på 1920 och 30 talet.

Medlemsmöte onsdagen 20 mars i Folkets Hus.

Medlemsmötet var välbesökt cirka 100 personer kom och deltog. Ordföranden Tomas Hedevik hälsade alla närvarande välkomna och höll en liten information om kommande aktiviteter. Hanna Fransson från Överförmyndarnämnden informerade om God man och Framtidsfullmakt. Därefter informerade Anita Lindstedt om hur det är att vara God man och hur det är att arbeta med huvudmän och deras olika förutsättningar. Ingemar Trasthe från Ryd, undehöll med spng, musik och musikquizz vilket var mycket uppskattat. Eftermiddagen avslutades med lotterier och många vinnare.

12 PRO-are åkte stadsbuss tillsammans i Alvesta

torsdagen den 29 februari. Vi åkte från stationen turen Alvesta väster och sedan Alvesta öster. En fin och lärorik tur genom Alvestas tätort och ytterkanter bland annat till Påvelsgårdsområdet och den nya handelsplatsen och därefter till Högåsens äldreboende för att avsluta turen vid stationen där vi gick på. Fika intogs på Estvalls konditori.

Onsdagen den 21 februari 2024 hölls årsmöte i Folkets Hus, Alvesta.

Mötet inleddes med att ordföranden Tomas Hedevik hälsade alla medlemmar välkomna, det var mer än 100 medlemmar närvarande vilket är 25% av medlemsantalet ett riktigt gott bevis på föreningens goda arbete. Därefter hölls det en tyst minut för avlidna medlemmar.

Det hölls årsmötesförhandlingar och efter genomgång av årsberättelse och ekonomisk redovisning beslöt stämman att ge styrelsen ansvarsfrihet.

Eftersom det är svårt att få nya styrelseledamöter beslöts att styrelsen till vidare skall bestå av 7 ledamöter. Fyra avgående ledamöter avtackades med blommor och applåder som tack för gott utfört arbete under lång tid.

Sångkören Sångfåglarna underhöll med ett väl varierat program för vilket vi tackar. Sångfåglarna bildades 1999 och firar i år 25 års jubileum. Detta kommer att firas och uppmärksammas mer under Höstmötet.

Under årsmötet bjöds det på kaffe och semla.