Förening Vaggeryd
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Ronnie Karlsson – ny ordförande i PRO Vaggeryd

Ronnie Karlsson öppnade årsmötet 23 februari 2023, hälsade alla 65 som kommit välkomna till mötet och tre nya medlemmar välkomna i föreningen. Under årsmötet valdes Ronnie till ordförande i PRO Vaggeryd.

Ny ordförande i PRO Vaggeryd är Ronnie Karlsson.

Tre personer vid ett bord.

Marianne Elg, Roland Emanuelsson och Mats Elmgren skötte årsmötesförhandlingarna.

Två kvinnor oen man med blommor i händerna.

Ann-Christin Rundbäck, Håkan Svahn och Marianne Elg avtackades med blommor.

Mötet leddes av Roland Emanuelsson och Marianne Elg var sekreterare.

Val till styrelsen

Ronnie Karlsson valdes till ny ordförande i föreningen och till ny sekreterare valdes Lizzie Johansson.

Avgående sekreterare Marianne Elg avtackades med en orkidé och även Håkan Svahn, Ann-Christin Rundbäck, Erling Abrahamsson, Kenneth Lindelöv och Helen Johansson avtackades med blommor.

Till kaffet serverades en god semla.

PRO-vetarna

PRO Vaggeryd har deltagit med två lag i PRO-vetarna som hölls i Bredaryd. Ett av lagen från Vaggeryd vann och går vidare till nästa tävling. Laget bestod av Gunnel Hessel, Bengt-Åke Andersson och Lars Gustavsson, lagledare var Alfred Lammers.

Information om sömn

Efter årsmötesförhandlingarna informerade Robert Högberg från Care of Beds och Björn Henriksson från sängtillverkaren Hilding om hur vi kan förbättra våra sömnvanor.

Sömnen är ju viktig för hälsan och om detta informerade Robert Högberg. Björn Henriksson berättade om hur det kan gå till när man kommer till affären och ska välja ut en ny säng.

PRO:s medlemmar får, mot uppvisande av medlemskort, 20 procent på ett köp hos Care of Beds fram till 30 juni. Se sista bilden.

Händer i mars 2023

Ronnie Karlsson berättade om vad som händer under mars 2023:

Besök på Swedese, teater i Skillingehus, Pubafton i Folkets Hus och hattparad i församlingshemmet i Skillingaryd.

När det varit dragning på ”årorna”, avslutade Ronnie mötet och hälsade alla välkomna till pubaftonen 24 mars 2023.

Två män.

Björn Henriksson och Robert Högberg informerade om sömn.

Denna och bilderna under är hämtade från informationen.

Erbjudande till PRO Vaggeryd.

Text: och bilder: Anita Blomgren