Förening Snöstorp-Vallås

19.2.2020 Årsmöte

Årsmöte

Text Ann-Kristin Fridh, foton Lars-Olof Norrman

Nu har vi, PRO Snöstorp Vallås, genomfört vårt årsmöte för 2019 års verksamhet.

Årsmötet inleddes med Parentation över de medlemmar som avlidit under året. Kören sjöng ”Jag skall gå genom tysta skyar”, en dikt av Dan Anderssons som tonsatts av Gunde Johansson.

Mötet öppnades av ordförande Thomas Karlsson som senare överlämnade klubban till Sten-Erik Svensson. Årsmötet genomfördes och verksamhetsberättelse, ekonomi och ansvarsfrihet för styrelsen godkändes. Val av ledamöter till styrelse och revisorer genomfördes enligt valberedningens förslag. Ny till styrelsen valdes Ann-Cristin Nilsson. Avgående ledamöter, Anita Nilsson och Siv Samsson hade valt att avgå. Valberedning valdes också med omval av Ulf Sjögren och Christer Andreasson samt nyval av Roland Efraimsson. Vi avtackade Anita Nilsson och Siv Samsson för deras arbete i styrelsen och Lars Wallén för hans arbete i festkommittén.

Ann-Kristin Fridh informerade om kommande studiecirklar samt lämnade information om Öppet Hus på ABF angående ”Hur jag skall göra om jag skall parkera med en parkeringsapp”, inbjudan har också kommit från Ung Företagsamhet om Mässan de arrangerar på Arenahallen.

Ann-Kristin uppmanade också medlemmarna att gå in på vår hemsida där nyheter publiceras.

Efter årsmötet blev det kaffe och semla och därefter kom Dagnys Döttrar in på scenen och tog med oss på en musikalisk resa. Det var en härlig underhållning med ”goa bitar” som framfördes på en mycket trevligt sätt. Eftermiddagen avslutades med lottdragning