Förening Eldsberga

Reportage 2021

PRO Eldsbergas Julfest 1/12-21

PRO Eldsberga har haft julfest i Lagagården. Ett 60-tal gäster trotsade vädrets makter och kunde avnjuta de traditionella julrätterna med ris à la Malta som avslutning. Eldsberga musik och sånggrupp spelade och sjöng stämningsfulla julsånger under kvällen, om än med något färre sångare än vanligt. Julblommor överlämnades till de duktiga kockarna och efter kaffe med hembakade struvor samt lotteridragning var det dags att bege sig hemåt i blåst och snöyra.

PRO Eldsberga 20/10-21

Har haft ett försenat årsmöte i Tönnersjö Bygdegård. Ordförande Karl-Erik Lövdahl hälsade ett 60-tal medlemmar välkomna och mötet inleddes med parentation över avlidna medlemmar. Anders Larsson framförde Amazing Grace på dragspel. Efter mötesförhandlingar bjöd OA Larsson på en blandad repertoar av låtar, från Ted Gärdestad till Elvis. Även Anders Larsson bidrog till underhållningen med sitt dragspel. I pausen serverades kaffe med kanelbullesemla och sammankomsten avslutades med lotteridragning.

PROs nationella friluftsdag den 22 sept.

På PROs nationella friluftsdag samlades ett 40-tal medlemmar vid boulebanan i Eldsberga. Efter en kort tipsrunda blev det olika tävlingar, där konsten att hantera bland annat tennisbollar, bouleklot och kubbspel prövades. Grillad korv med tillbehör var ett populärt avbrott och så även den spontana underhållningen på munspel och dragspel. Efter avslutande fika och prisutdelning dröjde sig många kvar en stund extra i det vackra höstvädret.
Doris S.