Förening Falkenberg
Tullbron

Lokala förmåner

Här hittar du bra och nyttiga texter på rabatter och annat. De hjälper till att förhöja glädjen i att vara pensionär

Behöver du konsumentrådgivning? Förlorat pengar på inställd resa? Hamnat i strid medhantverkaren? Lurad av telefonförsäljare? Du kan få all hjälp med vägledning, avtal och även hjälp med att kontakta företagen. Viktigt att du kan ditt medlemsnummer då du tar kontakt.

Kontakt: Maria Wiezell och Anna Lena Ström på Konsumentcentrum. Tel: 08 674 43 74 Måndag - Fredag Klockan 09.00 -11.00 och 13.00- 15.00 Epost: radgivning@konsumentcentrum.se

Finns även på PRO.se Sök vid förstoringsglaset Konsumentrådgivning

ICA Falkenberg hade tidigare pensionärsrabatt vissa dagar. När jag pratade med chefen där svarade hon att vi inte gör skillnad på folk. Nu får alla nöja sig med Stammis rabatt istället. Gerd Pontén

Seniorkort – fria resor för äldre

Är du 75 år eller äldre och folkbokförd i Falkenbergs kommun åker du gratis buss i Falkenberg under vissa tider på dygnet. För att kunna resa behöver du ett Seniorkort som du hämtar i Hallandstrafikens kundservicebutik i Falkenberg.

Hämta ditt seniorkort

Ditt kort hämtar du i Hallandstrafikens kundservicebutik i Falkenberg klockan 10–14 helgfri måndag–fredag. Resan till Falkenberg betalar du själv. Eftersom Seniorkortet är personligt måste du själv hämta ut det och uppvisa giltig legitimation.

Information om seniorkortet

Seniorkortet berättigar till obegränsat resande i Hallandstrafikens stads- och regionbussarna inom Falkenbergs kommun. Kortet gäller klockan 9–15 och 18–04 på vardagar samt dygnet runt på lördag och söndag. Resor du gör med Hallandstrafiken under andra tider betalar du själv. Vid resa med Hallandstrafiken omfattas du av deras resevillkor.

Vid frågor om kortet kontakta Hallandstrafiken

Hallandstrafikens kundservicebutik i Falkenberg
Holgersgatan 29, 311 75 Falkenberg
Växel 0346-712 500
Upplysningen 0771-33 10 30
Mejl: hallandstrafiken@hlt.se

FONUS

Du är alltid välkommen att ringa oss dygnet runt på 0771-87 00 87.

Kontakta för ett personligt möte med din lokala begravningsbyrå.

Våra ägarorganisationers medlemmar har rätt till generösa förmåner hos både Fonus och Familjens Jurist:

Förmånerna aktiveras online före beställning hos Fonus eller Familjens Jurist. Du fyller i ett webbformulär där du anger kontor/ort som du önskar kontakt med, medlemsorganisation och dina kontaktuppgifter.

Aktivera medlemsförmån hos Fonus

Om beställaren saknar tillgång till internet hjälper vår kontorspersonal till att aktivera förmånen. Men det är viktigt att berätta direkt vid första kontakten att medlemsförmån ska aktiveras.

Aktivera medlemsförmån hos Familjens Jurist

Mer om medlemsförmånerna hos Fonus

Förmånerna gäller vid beställning av begravning för ägarorganisationernas medlemmar, samt deras make/maka, sambo, barn, barnbarn, syskon, förälder, svärförälder samt mor- och farförälder.
Bjud in Fonus eller Familjens Jurist att föreläsa kostnadsfritt

För att få veta mer finns Fonus i Falkenberg och kan svara på alla frågor på Arvidstorpsvägen1, 311 35 Falkenberg Tel: 0346 - 82123

Bli en del av gemenskapen med cirka 300 000 medlemmar. Ta del av ett brett utbud av aktiviteter över hela Sverige. I medlemskapet ingår också en mängd förmåner.