Golfboll med PRO-logotyp

FOTO: Anneli Nygårds

Hälsa och friskvård

Håll igång hjärnan med bridge, träffa nya vänner på föreningens måndagspromenad eller ta hem riksmästerskapet i golf. Det är lätt att behålla styrkan med PRO.

Att hålla hjärnan och kroppen i trim stärker immunförsvaret och håller oss friska längre. Därför satsar vi mycket på roliga friskvårdsaktiviteter – från klurig frågesport till styrketräning på gym.

Hos oss finns det alltid någon att träna med – om man vill det. Ibland kan man behöva en knuff för att komma igång eller för att fortsätta hålla igång.

För dig som vill lära dig något nytt eller kanske själv bli instruktör har PRO:s folkhögskola en mängd kurser inom olika friskvårdsaktiviteter.

Varje år kan du som medlem dessutom tävla i PRO:s riksmästerskap i boule, orientering, bowling, golf och bridge. Kunskapstävlingen PROvetarna är en annan landsomfattande tävling som tränar hjärnan. Mer information om riksmästerskapens olika grenar hittar du i menyn till vänster på sidan.