A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö

STADE 2016

23-26 maj var vi 44 medlemmar som tillbringade 4 fina dagar i STADE.En liten stad 5 mil utanför Hamburg.

Vi lämnade Svedala med buss den 23:e 07.00 och åkte via Danmark till Rödby och sedan färjan över till Puttgarden.

Efter lunchstopp i Neustadt ankom vi till Stade på e.m och checkade in på fyrstjärniga Perkhotel Stader Hof.

Resten av e.m fick vi en guidad tur till fots i Stade för att sedan äta middag på hotellet på kvällen.

Dag 2 åkte vi en guidad rundtur med buss i Altes Land med alla deras fruktodlingar.Vi besökte en stor fruktodling där vi även åt lunch bestående av äpplesoppa.Mycket god soppa som även innehöll kött och grönsaker.Vi stannade även till vid Elbes inlopp mot Hamburg.

På kvällen åt vi middag på Rådhuskällaren i Stade.God buffe med tillbehör.

Dag 3 gjorde vi en kanalrundtur med båt i Stade och eftermiddagen disponerade vi fritt och då kunde man hitta deltagarna runt om i Stade på olika uteserveringar och barer.Middagen på kvällen åts på Insel Rastaurant och då serverades "Tysklands vita guld" SPARRIS med rökt skinka och potatis.

Efter utcheckningen dag 4 åkte vi till Hamburg där vi åkte genom hela det stora hamnområdet.Efter några "egna" timmar i storstaden ställde vi nosen mot Svedala igen.Ett viktigt stopp gjordes naturligtvis i Heligehafen så att alla kunde fylla på bränsleförråden.

En mycket uppskattad resa av alla och ett stort tack för det fina upplägget av Roland på RP Sport o Nöjen

Tack Roland och alla ni som var med.

STYRELSEN PRO SVEDALA

Vi använder cookies för att ge dig den bästa möjliga upplevelsen av vår hemsida.