A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö

Celleresa 2014

Måndagen den 5 maj var vi 43 personer som åkte iväg på en 4 dagars bussresa till Celle i Tyskland.Vi startade tidigt på morgonen och var framme i Celle på eftermiddagen.Under resan gjorde vi två stopp,ett för att handla "Godis" i Heligehafen samt ett för att inta lite lunch.På kvällen avnjöt vi en trerättersmiddag i hotellets restaurang.Vi bodde på InterCity Hotel mitt i Celle.Celle är en underbar gammal korsvirkesstad med en mycket intressant historia och detta fick vi oss till livs av vår guide under tisdagsförmiddagen.Resten av dagen disponerade vi själva och det blev en hel del shopping och många "Barstopp".Åter igen en utsökt trerättersmiddag på kvällen,även nu i hotellets restaurang. På onsdagen åkte vi till världens största fågelpark,Walsrode.En fantastisk upplevelse och vi bjöds på en imponerande fågelshow.Resten av dagen "gjorde" vi Celle igen på egen hand innan vi på kvällen åter igen intog en underbar trerättersmiddag.Denna gång på Rådhuskällaren i Celle. På torsdagen var det dax att lämna Celle för hemresa till Svedala.Vi gjorde ett stopp i Langeburg för att titta på den fantastiska slussen över Elbe.Ett stopp för att inta lite lunch och slutligen ett nytt stopp i Heligehafen för dom som ville handla lite "Godis" med sig hem. 19.00 på kvällen var vi hemma igen i Svedala efter en fantastiskt trevlig resa.Hoppas och tror att alla tyckte det samma Slutligen vill jag rikta ett stort tack till er i resesällskapet som verkligen bjöd på er själva och bidrog till att resan blev så lyckad. Sen vill jag tacka Kristiandstadbuss och guiden för resan och dess upplägg även om det blev lite tveksamheter vid några tillfällen. Slutligen ett extra stort tack till vår busschaufför Ulf.Inte bara för hans sätt att framföra bussen utan även för hans engagemang i att hjälpa alla resenärer i alla situationer.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa möjliga upplevelsen av vår hemsida.