A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö

BERLINRESA 2019

Måndagen den 27/5 var vi 55 medlemmar som reste till BERLIN i 4 dagar.

Resan hade varit fuillbokad sedan länge.Vi reste som vanligt med RP-SPORT o NÖJE från Trelleborg.

07.45 åkte vi från Sporthallen i Svedala för vidare färd mot Gedser.Där tog vi färjan över till Rostock.

Under resan från Svedala till Gedser serverades vi en frukost på bussen med frallor och kaffe.

Efter Rostock åkte vi vidare med bussen till Berlin.Vi var framme i Berlin ca 15.00 och sedan checkade vi in på vårt hotell Park Inn Radison vid Alexanderplatz i Berlin.

På kvällen avnjöt vi en buffe på hotellet.Varierande och välsmakande.

Dag 2 åkte vi på en guidad tur i Berlin med en otroligt kunnig guide.Vi såg gamla Berlin och sedan även ny Berlin och fick höra allt som legat till grund för allt detta.Stannade och fick möjlighet att ta bilder av vad som finns kvar av Berlinmuren.

På kvällen åkte vi en båttur på floden Suesse och där serverades vi middag på båten.

Nästa dag åkte vi iväg till Potsdam några mil utanför Berlin.Även här med vår kunniga svensktalande guide.

Här besökte vid några slott och deras slottsparker samt graven av Fredrik den Store som härskade i många år.

Väldigt mycket här var kvar sedan Stalins tid.Mycket intressant.

Kvällen avslutade vi på på ett typisk Tyskt Bierhaus där vi serverades ett jättefat med olika kött och korvrätter och satt på gamla träbänkar.

I bakgrunden spelades Tyrolermusik.Mycket trevligt.

En sammanfattning av resan kan bara göras i ett ord "Kanon"

Hemresan blev som vanligt.ett stopp för alla sparrisälskare.och sedan ett stopp på Calles i Heligehafen för inköp av diverse drycker

STORT TACK FRÅN STYRELSEN I PRO SVEDALA

Stort tack till alla er som bidrog till detta samt till RP-SPORT o NÖJE som hela tiden producerar det vi vill ha.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa möjliga upplevelsen av vår hemsida.