Årsmöte 2019

Mötet avslutades med avtackning av Nils-Åke Borg som revisor Birgitta Wintring som styrelsesuppleant, Signe Mårtensson som kontaktombud i många år liksom Ann-Marie yrén som efter många år i KPR avsagt sig uppdraget.

2019-02-16 Årsmöte i Borrby PRO ”OTTO”

Ordf. Kjell Karlsson hälsade 50 talet medlemmar välkomna däribland 2 nya medlemmar

Därefter blev det parentation över 6 avlidna medlemmar då vi tände ett ljus för var och en av dem och höll en tyst minut, Eila läste dikten ”en grå liten fågel”och därefter sjöng Borresångarna Jag skall gå genom tysta skyar.

Därefter blev det Årsmötesförhandlingar, verksamhetsberättelsen var utdelad och godkändes, likaså revisionsberättelsen och ansvarsfrihet beviljades styrelsen för det gångna året.

Kostnadsersättningen blev oförändrad.

Styrelsen blev enl. följande, Ordf. Kjell Karlsson, Kassör KentHellman, Sekreterare Claes Wickman, Studieorganisatör Gert Andersson, Styrelseledamot Ann-Margreth Björk och som suppleanter Börje Andersson och som nyval Tommy Mårtensson. Valberedningen Ulf Gunnarsson och som KPR ledamöter Tommy Mårtensson och Kjell Karlsson.

Mötet avslutades med avtackning av Nils-Åke Borg som revisor,Birgitta Wintring som styrelsesuppleant, Signe Mårtensson som kontaktombud i många år liksom Ann-Marie yrén som efter många år i KPR avsagt sig uppdraget.

Därefter var det Borresångarna som underhöll och i deras paus blev det smörgåstårta med öl läsk och kaffe.

Dela den här artikeln: