Årsmöte 2019

Årsmöte den 12 mars 2019 Åke Jonsson underhåller

Årsmöte med smaskig fisksoppa och underhållning av Åke Jonsson.

2019-03-31 Årets årsmöte 12 mars, i församlingshemmet i Västanede, öppnades av vår nyvalde ordförande, Ragnar Sandelius. Därefter hölls en parentation över de av våra medlemmar som avlidit under året och Loulou Westlund läste dikten ”Vida, vida” av Astrid Forssell-Gullstrand.

Vi var ca 40 medlemmar som höll sedvanliga årsmötesförhandlingar, där vi valde styrelse och deltagare i olika grupper, såsom reseansvariga, väntjänst, nöjeskommitté m.m. Vi kunde konstatera att året innehållit många olika slags aktiviteter och en aktiv medlemskår.

Vi bjöds på en helt makalöst god fisksoppa med kuvertbröd, allt tillagat av Monica Ljungberg. Egon Ljungberg och Karin Westberg hade dukat borden och serverade oss. Soppan följdes av kaffe och kaka.

Så var det dags för oss att fortsätta trivas, nu tillsammans med Åke Jonsson. Åke Jonsson spelade och sjöng många kända låtar. Ibland fick vi vinka till och hälsa på andra artister som deltog i förhandsinspelat material. Åke Jonsson är en enmansorkester som låter som tio! Vi njöt och deltog i fulla drag.

Dagen avslutades med sedvanlig lotteridragning med många vinster.

Text och foto: Loulou Westlund

Dela den här artikeln: