A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö

Medlemsförmåner

Ny medlem i PRO

Som en extra förmån omfattas nya medlemmar i PRO av en kostnadsfri olycksfallsförsäkring, PRO Olycksfall, under den första tiden som medlem.

Olycksfallsförsäkringen gäller från och med den dag medlemmen registreras i PRO:s medlemsregister. Försäkringen är sedan kostnadsfri resterande delen av den första medlemsmånaden + tre kalendermånader.  

Exempel: Medlemsansökan registreras hos PRO 8 september, försäkringen är då kostnadsfri under perioden 8 september – 31 december.

En tid efter att du har registrerats som ny medlem kommer du att få ett utskick från PRO Försäkringar via e-post och/eller brev. I utskicket finner du mer information om olycksfallserbjudandet samt övriga produkter inom PRO Försäkringar. Du får också ett försäkringsbesked och en avi du kan betala om du vill fortsätta omfattas av den förmånliga PRO Olycksfall efter den kostnadsfria perioden. Om du har frågor du inte finner svar på i utskicket kan du läsa mer under Frågor & Svar här nedan, alternativt vända dig till PRO Försäkringars kundtjänst.

 

Frågor och svar:


Vad innehåller olycksfallsförsäkringen?

Vad behöver jag göra om jag inte vill behålla olycksfallsförsäkringen?

  • Du behöver inte göra någonting. Om du inte betalar avin så upphör försäkringen automatiskt efter den kostnadsfria perioden. Som en bekräftelse på detta kommer du att få ett avslutsbesked. Vi skickar inte ut någon betalningspåminnelse.

Om jag inte betalar försäkringen nu, kan jag teckna olycksfallsförsäkringen vid ett senare tillfälle?

  • Ja, under förutsättning att du är medlem i PRO kan du teckna olycksfallsförsäkringen när som helst, oavsett hur gammal du är.

Hur länge kan jag behålla olycksfallsförsäkringen?

  • Olycksfallsförsäkringen har ingen slutålder, du kan behålla den livet ut. En förutsättning är dock att du är medlem i PRO.

Hur betalar jag försäkringen?

  • Du kan antingen välja att betala försäkringen årsvis via faktura genom att betala in med den avi vi skickar ut. Du kan också välja att betala försäkringen via autogiro genom att fylla i och skicka in det autogiromedgivande som medföljer brevet.

Vad händer om jag råkar ut för ett olycksfall under gratisperioden men sedan väljer att inte behålla försäkringen?

  • Det som är avgörande för om ett olycksfall kan ge ersättning är om det fanns en gällande försäkring när olycksfallet inträffade eller ej. Om försäkringen upphör eller sägs upp efter att olycksfallet inträffade har ingen betydelse för rätten till ersättning.

Vilka andra försäkringar kan man teckna via PRO?

  • Förutom olycksfallsförsäkring erbjuder vi våra medlemmar att teckna våra förmånliga PRO Hemförsäkring, PRO Husdjursförsäkring samt PRO SparLiv. Läs mer om respektive försäkring genom att klicka på länkarna till vänster.

I brevet så står det att betalningen ska göras till Söderberg & Partners om man vill fortsätta med försäkringen, vilka är det?

  • Söderberg & Partners är försäkringsförmedlare som ansvarar för registerhållning och premieinkassering för PRO olycksfall. Det är också Söderberg & Partners som bemannar PRO Försäkringars kundtjänst.

Om du vill veta mer eller teckna någon försäkring kan du kontakta PRO Försäkringar kundtjänst på 060-740 24 90 eller pro@soderbergpartners.se