Meny

KONTAKT

Här kan du få hjälp

Vanliga frågor

Vår kundservice hjälper dig via telefon, brev och e-post för alla frågor och funderingar du har kring Trippelskrapet. Kundservice telefontid är öppen vardagar mellan 08.00-18.00 på tel. 08-4000 5000.

  • Betalning av min prenumeration

    Hur betalar jag min lottprenumeration i Trippelskrapet?

    Du kan välja mellan att betala dina lotter via Plusgiro, Internetbank eller Autogiro. Tillsammans med lotterna får du förtryckta inbetalningskort i brevlådan varje månad. Senaste betalningsdag är det datum som står på fakturan, normalt sista bankdagen varje månad.

    Jag har ansökt om Autogiro. Är jag ansluten? Ska jag betala med det vanliga inbetalningskortet?

    Det kan ta upp till tre veckor innan besked om anslutning kommer från banken. Fram till dess att besked kommit ska du betala lotterna med bifogat inbetalningskort för att inte missa något utskick.

    Vad händer om jag betalar och ni hinner dra beloppet via Autogiro samtidigt?

    Om dubbel betalning skett tillfaller en av betalningarna nästa lottutskick.

    Vad gör jag om jag missat sista betalningsdag?

    Om du har missat sista betalningsdatum, som normalt är den sista bankdagen i varje månad, ring kundservice så hjälper vi dig.

    Jag vill ansöka om Autogiro. Hur gör jag?

    Du som vill ansöka om Autogiro har två alternativ. Har du bank-id eller mobilt bank-id kan göra din Autogiroansökan online här. Saknar du bank-id eller mobilt bank-id kan ladda ner en Auotgiroansökan som PDF och skicka till oss.


    Du kan också beställa en ansökan genom att kontakta vår kundservice. 
    Ring oss på vardagar mellan 08.00-18.00 eller kontakta oss via formuläret nedan så hjälper vi dig!

  • Beställning och prenumeration

    Hur kan jag beställa lottpaket på Trippelskrapet?

    För att komma igång att få dina lotter direkt hem i brevlådan fyller du i dina uppgifter i beställningsformuläret

    Vad kostar det att prenumerera på Trippelskrapet?

    Standardpaketet är 8 st lotter per månad. Totalt kostar lotterna 200 kr plus 10 kr i faktureringsavgift. Väljer du att ha 12 st lotter (300 kr/mån) eller fler, alternativt betalar via Autogiro, slipper du fakturaavgiften.

    Jag vill göra ett uppehåll i min lottprenumeration, går det?

    Ja det går. För att göra ett uppehåll kontaktar du vår kundservice.

    Telefon
    08-4000 5000

    Postadress
    PRO Trippelskrapet
    113 94 Stockholm

    Jag vill öka/minska antalet lotter jag får hem per månad. Går det?

    Naturligtvis kan du öka eller eller minska antalet lotter. Kontaktar vår kundservice så hjälper vi dig.

    Observera att det i nuläget bara går att prenumerera på 6, 8, 12 eller 16 lotter per månad.

  • Avsluta prenumeration

    Jag vill avsluta min prenumeration på Trippelskrapet

    Vill du säga upp din prenumeration måste du kontakta kundservice via telefon, brev eller e-post.

    Kundservice har telefontid vardagar 08.00-18.00. Kontakta kundservice via formuläret längst ner på sidan.

    Observera!
    Du måste kontakta kundservice senast på fakturans förfallodag för att inte få hem nästa månads lottutskick.

    Utebliven betalning gäller inte som uppsägning av prenumerationen.

  • Vinster och vinstutbetalning

    Hur löser jag in min vinst?

    Det finns tre sätt att lösa in dina vinster: på lokala PRO föreningar, hos ett ATG-ombud eller genom att skicka in lotterna per post.

    Hos din lokala PRO förening kan du enkelt lösa in vinster upp t.o.m. 100 kronor mot nya lotter med nya vinstchanser. Vill du ha kontaktuppgifter till din närmaste PRO-förening kan du ringa till 08- 701 67 00 alternativt titta på PROs hemsida.

    Hos ditt närmaste spelombud eller hos Coop Forum och Coop Extra kan du lösa in vinster upp t.o.m. 1000 kronor mot kontanter eller nya lotter.

    Hitta ditt närmaste ATG-ombud
    Hitta ditt närmaste Coop Forum
    Hitta ditt närmaste Coop Extra

    Observera att sista inlösen för 2016 års lotter är 2017-02-28.

    Väljer du att skicka in lotterna ersätts dessa endast med nya lotter. Dessa kommer med ditt nästa ordinarie lottutskick. Vinstlotter skickas till:

    PRO Trippelskrapet 
    113 94 Stockholm

    Alla vinster över 1000 kronor skall skickas in med rekommenderad post. Lotteriet står inte för portoomkostnader i samband med vinstinlösen.

    Vid frågor kring vinstinlösen eller övriga frågor kring Trippelskrapet är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice på 08-4000 5000 eller via formuläret nedan.

    Är Trippelskrapets vinster skattefria?

    Ja, alla våra vinster är skattefria.

    Har ni någon garantitid på era vinster och premier?

    För varuvinster och premier gäller de garantier som respektive leverantör erbjuder.

    Jag har inte fått min vinst. Hur lång tid tar det innan jag får den?

    Följande gäller för vinstlotter som har skickats in till kundservice:

    25-kronorsvinster och vinst-ny-lott: Dessa vinstnivåer betalas ut i form av nya lotter. Är du prenumerant kommer lotterna tillsammans med nästa månads lottutskick. Är du inte prenumerant får du lotterna i ett separat brev efter en till fyra veckor.

    50- och 100-kronorsvinster: Dessa vinstnivåer betalas ut i form av nya lotter. Är du prenumerant kommer lotterna tillsammans med nästa månads lottutskick. Är du inte prenumerant får du lotterna i ett separat brev efter en till fyra veckor. 

    Vinster värda 500 kr eller mer: Har du vunnit någon av våra högvinster kontaktar vår vinstavdelning dig. Kontantvinster betalas därefter in på ditt bankkonto.

    Jag har inte fått min premie. Hur lång tid tar det innan jag får den?

    Tremånaderspremier: Har du valt en vara levereras den ca 3 veckor efter att du har betalt ditt tredje lottutskick. Har du valt extra lotter kommer dessa i samband med tredje lottutskicket.

    Autogiropremier: Har du valt en vara levereras den ca 3 veckor efter att din första betalning är gjord via Autogiro. Har du valt extra lotter kommer dessa tillsammans med första ordinarie lottutskick efter det att Autogirot har aktiverats.

    Hur länge kan jag lösa in mina vinstlotter från lotteriåret 2017?

    Vinstinlösen för lotteriåret 2017 avslutas 28 februari 2018.

  • Organisationsförsäljning

    Organisationsförsäljning

    Hur kan vår PRO förening börja sälja Trippelskrapet?

    Kontakta ditt distrikt för att få tillgång till lotter.

    Våra lotter är slut, kan vi beställa mer?

    Kontakta i första hand ditt distrikt för att beställa ytterligare lotter.

    Hur mycket får vår förening i provision per såld lott?

    Distrikt/föreningar erhåller åtta kronor i provision per såld lott under 2017.

    Lotteriexpeditionen

    Vid övriga frågor kring organisationsförsäljningen kontakta Ann-Sofie på lotteriexpeditionen:

    Ann-Sofie Jakobsson
    08-5800 2419
    lotteriexpedition@trippelskrapet.se

    PRO Trippelskrapet
    113 94 Stockholm

    Plusgirokonto organisationsförsäljning

    Plusgirokonto för inbetalningar i samband med redovisning av organisationsförsäljningen är 47 30 73-5.

Kontakta oss på kundservice via e-post

Hittar du inte svar på dina frågor i något av svaren ovan kan du kontakta oss via e-post och ställa just din fråga. I symbolerna nedan finns fyra kategorier att välja på vad ditt ärende handlar om, genom att välja en av dessa kan vi snabbare hjälpa dig.

Dina uppgifter
Ditt ärende